Wednesday, May 11, 2011

.almost famous masuk berita.


i named my little black kelisa, keke.

this happened a few months ago.

.on my way back home.

.
.
.

and this happened just a few days ago.




at 90km per hour

it wasn't that fast kaaan

nasib baik kelisa biru itu mengelak keke

alhamdulillah masih bernyawa.

patience goes a long way. if i had slowed down behind the blue kelisa, 
i would have notice on why the lorry was so slow.
it didn't give any signal to turn and it was dark i can't see the gravel road on the right.

bila beritahu hubby, he said jangan potong dua kenderaan sekali gus.

oooh tak boleh ek?

bila dah lepas lori, tengok review mirror.
tak faham kenapa kelisa biru bagi signal ke kiri.
hebat pemandu tu punye tindakan refleks.
nak elak keke, sempat lagi bagi signal.

apa lah sangat awal dua tiga minit ke tempat kerja seperti biasa
kalau kereta sayang nyawa dipertaruhkan.
berhati-hati di jalan raya!

.
.
.
thank you for reading!

7 comments:

tarmizisim said...

haaaa.... tak ingat pesan abh ye.. jgn motong kal tak nampak depan.. tambah la sepanjang jalan tu ada banyak simpang.. kete kecik mcm keke tu, melanggar pun teruk.. dilanggar lagi la teruk

Faizul said...

betul kata dia, jangan potong 2 kenderaan sekaligus. jaga nyawa dulu :)

syitah said...

abah: nampak la tu, lori besor ;p

G: baiklah! hehe

syitah said...

nmpk la depan..
kelisa tu kecik leh la nampak lori besor tu ;p
mmg dh lama xbwk laju dah. ikut je had laju 9okm tu :)

tarmizisim said...

tapi rasenye jalan tu hadlaju 70kph jer kut.. cer cuba petia nanti..he he

syitah said...

90km la.. ;p

Yati said...

hati hati dik....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...