Wednesday, October 5, 2011

.three jobs.

okay, i've been tagged...
list three jobs you'd consider pursuing if money didn't matter.

alaaa suka menulis juga....
tapi faiz dah chop dulu pekerjaan tersebut. 
baiklah, berusaha berfikir sekarang..

...

orait, dah ade idea.


1. pengurus semak


suka benor mengurus sesuatu, menyusun yang tak tersusun dan membetulkan yang senget-senget. suka fail ade pembahagi warna-warni. pergi pasaraya nampak satu tin susu tak nampak logo ngadap depan macam yang lain, ianya akan dipusingkan mengadap pandangan lalu-lintas pembeli. ade kekosongan kat Giant, leh la panggil ek. orang lain jatuhkan barang, akan dikutip dan diletak semula. suami tak basuh baju, akan dibasuh baju. eh?

dan kalau orang buang sampah keluar kereta, maki dalam hati. ni bukan pekerjaan ye?


2. pelakar


atau pelukis. tapi lakar lagi menarik, sketching i mean. suka benor lakar manusia. pernah suatu ketika berkeinginan mahu melakar nude pictures. sudah pun melakar tapi dalam bayangan saja, bukan guna model yek. selalu berangan mahu ade drawing easel dan canvas and pallete dan hidup zaman 18th century melukis di meadow yang hijau permai. tapi dah lama berhenti. bila nak sambung? bila wang bukan segala-galanye. sekarang ni segala-galanye la? tak juga. tapi nanti macamane nak beli easel, canvas dan pallete?

now, you guys know what i want for my birthday, right?   ^_____^
october 17th ye!


3. suri rumah


macamane orang boleh kata menjadi suri rumah itu senang dan akan buat kita lampi? it's a 24/7 job! kamu mampu bekerja 24/7 ke? tapi kan, yang ini lebih kurang sama macam nombor satu. ooooOOo. jadi tak perlu dihuraikan la di sini. baik, sila rujuk nombor satu di atas.



boleh tak faiz?
;p

.
.
.
thank you for reading!

1 comment:

Faiz said...

haha. ok. diterima. :p