Sunday, August 21, 2016

.empat jenis rahsia.

assalamualaikum semua!

semua orang ada rahsia kan?
apakah jenis-jenis rahsia yang ada?

berikut adalah 4 jenis rahsia yang wujud
dalam pemikiran kume.


gambar hiasan rujukan warna

1. rahsia selamat
rahsia untuk melindungi perasaan dan keselamatan insan tertentu atau keadaan. rahsia ini jika dirahsiakan tidak memudaratkan insan tersebut dan situasi. malah lebih baik jika dirahsiakan!

2. rahsia kurang selamat
rahsia 50-50. lebih baik untuk perahsia dan insan yang dinafikan rahsia. juga tidak baik untuk kedua-dua pihak. eh?

3. rahsia tidak selamat
rahsia yang disimpan hanya untuk kebaikan perahsia. jika terbongkar, mungkin akan menyebabkan situasi lebih keruh kerana tidak patut dirahsiakan. haih..

4. rahsia kritikal
rahsia yang membawa bahaya kepada agama, bangsa dan negara! ikut situasi, lebih baik dirahsiakan untuk elak awam panik. atau perlu dipecahkan untuk kebaikan sejagat.

tapi
tafsiran rahsia-rahsia ni adalah berbeza
pada pandangan kume
dan pandangan mike.
kan?

kume ada beberapa rahsia selamat
yang disimpan daripada suami ha ha ha

antara intipatinya adalah...
(in case i forget and intend to tell him later,
i can refer to this entry!):

1. penutup periuk
2. sayur pucuk paku
3. terung

hmm...
kenapa semua rahsia berunsur objek di dapur?

so,
which one are yours?



p/s: i will try to update my blog at least once a week. okay with you, readers?

*krik krik*

helloooo? ada yang baca tak nih? ha ha ha (cries in a corner)
.
.
.
thank you for reading!

9 comments:

cintahati aideen said...

Ha...betul tak nk komen kat sini? sat lagi salah tingkap lagi...
Rahsia Che Da ialah...tatau...hihihi

syitah said...

sapa che da??

atuk_amn said...

Ada ada...sdg nak fahamkan jenis2 rahsia tu td..

syitah said...

sorry. baru perasan sapa che da tu haha
.
.
hehe paham dah ke?

muhammad muzaffar Johar said...

Tunggu jugak seminggu sekali ni. adakah ia satu rahsia? atau bagaimana?

syitah said...

hahah baru ada org respon bab tu. satgi sy update ye!

muhammad muzaffar Johar said...

dah dekat 12 jam ni, kene ada "legend" la untuk perkataan sekejap. hahaha

pressure x? kah3

syitah said...

OMG!

ko je la yang tunggu pun muz!

kena buat press conference ke, minta maaf sbb lambat? haha

sorry weh. i was not at home last weekend..

muhammad muzaffar Johar said...

hahaha.

saje menambah tekanan. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...