Thursday, December 1, 2011

.surat buat hamzah.

pengumuman: hamzah je buleh baca. kalau nak baca, minta izin hamzah dahulu dan kalau udah diizinkan, bacalah dengan nada loghat perak. sekian, harap maklum.


rumah tingkat 1,
blok abu bakar,
poskod 35600,
sungkai.


ke hadapan anaksedare ku hamzah,


harapnye sehat-sehat je di samping abah dan mama. cuti skolah ni buat ape? main beskal dan kejor-kejor ngan kengkawan ke? eh jap lupe, mane kamu pegi skolah lagi ye. ke kamu udah blajo brenang cuti nih? trigin benor maksu nak brenang kat depan ghumah kamu tu. idak le ngajak ye? he he tak ngape, abah kamu udah ngajak.


ni nak cite maksu dah siap-siap beli goggle ngan pengepit idung untuk brenang tu. udah rasmi dah tadi. sronok bebenor kuak lentang ngan paksu kamu. eh idak. paksu kamu buat hal die, brenang satu minit satu minit. maksu sorang-sorang lentang ngadap langit, nengok burung terobang. kejap-kejap nak berlanggor ngan orang. he he.


ni haa gambor maksu. hensem dak?
idak le terer brenang pun. takleh le lawan abah kamu, lagi hebat. opah kamu ngan kawan maksu duk penah ngajor brenang nih. kalau brenang katak buleh le. ngan kuak lentang. tapi tak sronok kuak ayor masuk idung. udah maksu pakei contact lens, tak buleh le bukak mate. ate kene le pakei goggle ngan kepit idung ni haa. baru la semangat blajo brenang ngan paksu kamu pulak. he he.

murah je padan le ngan kualitinye kut. gamaknye kejap je le tahannye. meh le datang sungai klah ni. kamu tau dak, tiketnye udah naik rege mula november aritu! naik dua henggit. tapi tak ngape le sebab semua elok. deme baru letak tempat simpan barang tu. tempat duduk-duduk pun dah bertambah. padan le ngan rege tiket ye dak.

okeh la hamzah. maksu nak sambung buat ximen ni. kang tak siap pulak. nanti nanti maksu datang ghumah kamu, bawak le maksu brenang ye? maksu bawak je goggle nih siap dalam keta. kang terlupa, abih tak dapat join kamu pulak. he he.

paksu kem salam. assalamualaikum.

p/s: die tengah eksesais tu. heboh ngajak maksu juge. haih.


yang merindui,
.maksu syitah.
.
.
.
thank you for reading!

6 comments:

Yati said...

....he he he...opah n tok ada hadiah utk hamzah......kita tgk mcm mana dia 'pecut'....

Faiz said...

Sori la Hamzah. Uncle dah baca dulu. :p

Faizul said...

ala, udoh teman terbace dulu pulak. tak dan le nak mintak izin. takpe la kot? ate senang aje nak berenang pun. pakei kain batik je senang, boleh buat pelampung.

syitah said...

ni dah minta izin hamzah ke belum ni ;)

syitah said...

uish bahye kain batik

Yati said...

we used to do that...dalam lombong kat kg. mak, mak su n mak yang sofiah.....pakai kain batik ikat kat dada, ngelembongkan...taadaaaaa pelampong 'asli.....wahhhh...very the sweet memories......he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...