Saturday, January 12, 2013

.mohon maaf.



sayu lihat tawa
pilu lihat senyum

aku tak boleh beri tawa
aku tak beri senyum

aku belum dapat bahagia itu
aku belum dapat nikmat itu

tapi aku redha
tapi mohon maaf

aku tak boleh beri tawa
aku tak beri senyum

maaf, maaf.



Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut.



p/s: puisi itu ditulis masa emo beberapa minggu lepas. abaikan emosi kerana hanya mahu kongsi video hamzah! acu mish you! 

(urban dictionary) mish : a hybrid of miss and wish, when you wish you could be with someone and you miss them too.

.
.
.

No comments: